Aktualita 18 (20.05. 2017)
Ohlasy jezdců z cíle
Jan Kopecký: „Naposledy jsem tu jel na suchu v roce 2012 a vyhráli jsme. Letos to byl taky zážitek, správný adrenalin. Na mokru je to složitější, ale teď se to dalo podržet, skákalo to, mám z toho velkou radost. Otočení včerejších i dnešních erzet bylo super, velký dík pořadatelům, že se toho nebáli. Dnes všichni spoléhají na bezpečnostní plány z minulosti, tak snad je to cesta i pro ostatní pořadatele.“
Václav Pech: „Nevím, po jak dlouhé době se tu jelo na suchu, ale je to znát. Bylo to znát, je to náročné a o hodně rychlejší a víc na hraně. Bolí z toho i víc ruce i záda, protože těch horizontů je tady oproti ostatním soutěžím opravdu hodně. Jsem naprosto spokojený, všechno vyšlo tak jak jsme si to představovali. Je to zatím maximum, čeho jsme schopní dosáhnout a musíme prostě pracovat, abysme zkusili tu ztrátu na Honzu dotáhnout na nějaké minimum. Někde jsme jeli rychleji a lépe, ale těžko říct, jak moc jel Honza, když už měl náskok.“
Miroslav Jakeš: „Pro nás je třetí místo super, i když jsem v to tak nějak doufal. Na Honzu nemáme, na Vaška možná časem ano. Dneska jsme se snažili pohlídat to třetí místo a držet stejné rozestupy a povedlo se to. S Vaškem jsme jeli tak na polovině erzet, ale je potřeba zvládnout to na celé soutěži. Určitě by to chtělo najet víc kilometrů, to je bez debaty. Hustopeče jsme před startem Krumlova neměli v plánu, ale to se může změnit.“
Jan Černý: „Přijeli jsme bojovat o druhé místo a jsme čtvrtí, takže to není to co jsme chtěli. Na druhou stranu velký dík celému týmu za to co předvedli, abysme tu mohli startovat, protože si opravdu mákli, ža čtyři dny složili celé auto. Od začátku jsme jeli rychle, ale na těch rozbitých úsecích jsem nebyl schopný udržet auto na cestě. Měnili jsme spoustu věcí, posouvalo se to, ale stoprocentní to nebylo. Na Lipně jsme chtěli zatáhnout, ale ne s velkým rizikem. Jeli jsme druhý čas, ale vím, že by to šlo daleko líp. Nechci brečet, ale fakt se s tímhle nastavením jelo hodně těžko.“
Vojtěch Štajf: „Chtěli jsme po Šumavě poskočit minimálně o dvě místa dopředu a to se povedlo. Nebyl to jednoduchý cíl, ale reálný a oproti loňsku má letošní páté místo větší hodnotu a víc jsme si ho zasloužili. Udělali jsme dvě chyby, jedna nás stála asi patnáct vteřin a druhá málem auto, ale měli jsme i štěstí a bylo to fajn. Do Hustopečí bysme se v té první pětce rádi udrželi.“
Jan Dohnal: „Z dnešní etapy jsme zklamaný, nedokázali jsme přizpůsobit podvozek auta na hrbatý povrch. Jel jsem pomalu a nedokázal to dostat z hlavy. Musíme zapracovat na nastavení, udělat test a věřím, že příště bude líp. Trochu to bylo i o hlavě, hloupá školácká chyba v Budějovicích, ale je potřeba se vzchopit a jít dál. Když chceme jet, tak nám rychlost nechybí, ale zatím děláme spoustu těch chyb. Na posledním servisu jsme hodně zvedli auto, i když se vzadu už nevyvěšovala kola a ono to fungovalo. Musím poděkovat Honzovi Kopeckému za skvělou radu.“
Jaroslaw Szeja: „Byla to opravdu hodně těžká soutěž, ale podle mě dobrá. Jeli jsme slušné tempo, ovšem dvakrát jsem chyboval v retardéru a to je věc, na které musím zapracovat. Určitě se s er-pětkou dají projíždět rychle, ale musí se to umět. Ale je vidět, že dokážeme zajíždět časy v první trojce a bát třeba vteřinu za Vaškem Pechem. Auto dokáže jet rychle, ale musíme pracovat na tom, abysme byli rychlí na všech zkouškách. Samozřejmě je jasné, že tu nemáme tolik zkušeností, on by možná mohl jet skoro sám. Ale nikdo z nás nečekal, že to tu bude snadné a i proto jsme si vybrali český šanpionát, protože je to výzva, spousta er-pětek a to je opravdová výzva. Důležité taky je, že jsme získali body za první i druhý den.“
Jaromír Tarabus: „Opakuji se, ale byla to náročná soutěž, kterou nám naštěstí nezpestřilo počasí. Ale až na pár menších problémů to byla super soutěž. Bohužel jsme v uvozovkách až osmí, ale letí se obrovská palba, co říct víc. Pevně věřím, že pojedeme v Mostě a snad v Hustopečích. Beru to závod od závodu.“
Martin Vlček: „Krumlov jsem ještě nikdy neodjel bez problémů. Včera jsme si vybrali problémy jezdecké a dnes technické. V závěru jsme byli bez serva a v životě jsem se ještě tolik nenadřel, jako s tímhle strmým řízením. Jako bych byl týden v posilovně. Byla to tu ale další dávka informací k nastavení podvozku, navíc jsme zjistili, že máme poměrně komplikovaný rozpis. U technické trati je to problém, takže jsme ho trošku zjednodušili a pokud vše fungovalo, tak ty časy byly.“
Martin Březík: „Mrzí mě smůla Pavla Ševčíka, i když u té havárie trochu nechápu, proč tak pospíchal, ale tak to je. My jsme v první řadě neměli žádný defekt, ale jinak jsme se samozřejmě snažili, i když nám chybělo trochu rychlosti, to musíme přiznat. Jinak jsme ale bojovali. Snažili jsme se nekatovat, držet čistou stopu a i když je to v daném momentě asi trochu pomalejší, ve výsledku se to vyplatilo. Na suchu to bylo super, loni i předloni to bylo na vodě, takže dobré.“
Martin Šikl: „Po včerejšku jsme byli trošku nervózní, Petr Hrobský nám ujížděl, ale nakonec jsme ještě zatáhli a na závěr to zkusili i na Jardu Pešla. Povedlo se to, i když to bylo docela na krev. Krumlov by letos krásný, počasí vyšlo, super.“
Jaroslav Pešl: „Těžší závod jsem ještě nejel. Trochu jsme se potýkali s defekty, měli jsme jich pět, takže jsme se tomu v poslední sekci chtěli vyvarovat. Možná jsme jeli až moc opatrně, ale při pohledu na auto Pavla Ševčíka jsme rádi, že jsme v cíli a třetí místo se počítá. Třetí místo na Krumlově je dobré, Martin jel rychle a přejeme mu to. V Hustopečích nastoupíme v plné síle.“
Filip Mareš: „Pokud někdo označil můj výkon za profesorský, tak mě to moc těší. Povedl se nám hlavně včerejšek, dnes byla priorita udržet celkovou pozici. Simon jel dnes fantasticky an nemělo smysl s ním bojovat za každou cenu. Chtěli jsme se hlavně v etapě dostat před Vaška Dunovského, který musel bohužel odstoupit před cílem. S vítězstvím jsme samozřejmě naprosto spokojení. Na suchu se jelo obrovské tempo, těžko se to srovnává s těmi mokrými ročníky. Na blátě je to o volbě pneumatik, ale ty nečistoty a písek v kombinaci s tempem, které se jelo, to dodávalo soutěži neskutečně na náročnosti. Nebylo to nic jednoduchého, ale byla to pro nás velká škola.“
Simon Wagner: „Dnes se nám opravdu dařilo a měli jsme skvělý den, ale v závěru jsme měli ještě problémy. Prasknul nám ráfek a na poslední zkoušce nám přestal jet motor asi kilometr před cílem, takže jsme ztratili asi patnáct vteřin. Měli jsme docela štěstí. Bylo to tu těžké, ale měli jsme rychlost. Viděl jsem, že náš kolega z týmu byl na předposlední zkoušce mimo trať, ale to je rally. Každý kilometr je pro mě důležitý, české tratě jsou hodně specifické a jsem moc rád, že mám šanci tu startovat a učit se. Před Hustopečemi bysme potřebovali určitě nějaký test, ale uvidíme, co se dá dělat, protože to taky stojí peníze. Uvidíme.“
Patrik Rujbr: „V závěru jsme hlavně jeli opatrně, abysme neublížili autu, protože ho chci prodat. Zdejší erzety byly strašně těžké a byl velký odpad, takže jsem spokojený jak to dopadlo. V Hustopečích možná pojedeme s nějakou er-dvojkou Peugeotem, pokud se prodá Clio. Do budoucna bych chtěl jet s er-pětkou, to je můj sen.“
Jan Vaškovič
autosport.cz